regeneracja

Sprawdź, jak wygląda cały proces

Krótki opis procesu technologicznego naprawy przekładni kierowniczej

1. W pierwszym etapie należy umiejętne rozebrać przekładnię i zdiagnozować zastane uszkodzenia. W tym etapie procesu wymagane jest zastosowanie specjalistycznych narzędzi. Jest to bardzo istotny moment, ponieważ liczy się doświadczenie i precyzja fachowca. Osoba nie przeszkolona i nie posiadająca odpowiednich narzędzi z dużym prawdopodobieństwem uszkodzi przekładnię w stopniu nie nadającym się do dalszej naprawy.

2. Następnie należy dokładnie oczyścić poszczególne części rozebranej przekładni kierowniczej (za pomocą myjki wysokociśnieniowej ze specjalnie dobranym do tego procesu środkiem chemicznym).

3. W kolejnym etapie następuje ocena zużycia poszczególnych podzespołów ze zwróceniem szczególnej uwagi na kontrolę:

✔ powierzchni gniazd uszczelniaczy,

✔ powierzchni wałków współpracujących z uszczelniaczem,

✔ stanu zębów listwy,

✔ współosiowości obudowy i listwy,

✔ cylindra zaworu dystrybucyjnego pod kątem tzw. „rowów”.

4. Czwarty etap to obróbka listw oraz zaworów dystrybucyjnych. Następuje indywidualne dorabianie tulei prowadzących z użyciem zaawansowanych technologicznie maszyn. Etap ten przeprowadzany jest przez pracownika z wieloletnim doświadczeniem w tej branży.

5. Najważniejszy proces w całym cyklu to złożenie przekładni kierowniczej. Liczy się przede wszystkim precyzja. Nieumiejętne nabicie uszczelniacza czy złe ustawienie luzu skutkuje nieprawidłowym działaniem naprawianej części.

6. W ostatnim etapie regeneracji przechodzimy do wykonania testu kontrolnego. Argo posiada tester przekładni kierowniczych, który jest urządzeniem symulującym układ wspomagania kierownicy w samochodzie.

Umożliwia on kontrolę naprawionej przekładni w zakresie:

✔ szczelności,

✔ prawidłowego rozdziału wspomagania na lewą i prawą stronę,

✔ siły wspomagania w zależności od zadanych obrotów.

Rozbudowana konstrukcja testera umożliwia także kontrolę pomp wspomagania pod kątem:

✔ szczelności,

✔ poziomu wydawanego hałasu,

✔ odpowiedniego ciśnienia pracy w funkcji obrotów.