Proces

Regeneracji przekładni

Regeneracja przekładni

w kilku krokach...

01
W pierwszym etapie należy umiejętne rozebrać przekładnię i zdiagnozować zastane uszkodzenia. W tym etapie procesu wymagane jest zastosowanie specjalistycznych narzędzi. Jest to bardzo istotny moment, ponieważ liczy się doświadczenie i precyzja fachowca. Osoba nie przeszkolona i nie posiadająca odpowiednich narzędzi z dużym prawdopodobieństwem uszkodzi przekładnię w stopniu nie nadającym się do dalszej naprawy.
02
Następnie należy dokładnie oczyścić poszczególne części rozebranej przekładni kierowniczej. Wszystko musi być idealnie czyste. Zdecydowana większość elementów czyszczona jest za pomocą specjalnie zbudowanej i dostosowanej do procesu regeneracji przekładni – myjki wysokociśnieniowej. Delikatne elementy myte są ręcznie, a obudowy poddawane są procesowi piaskowania.
03
W kolejnym etapie następuje ocena zużycia poszczególnych podzespołów ze zwróceniem szczególnej uwagi na kontrolę:
✔ powierzchni gniazd uszczelniaczy,
✔ powierzchni wałków współpracujących z uszczelniaczem,
✔ stanu zębów listwy,
✔ współosiowości obudowy i listwy,
✔ cylindra zaworu dystrybucyjnego pod kątem tzw. „rowów”.
04
Czwarty etap to obróbka listw oraz zaworów dystrybucyjnych. Następuje indywidualne dorabianie tulei prowadzących z użyciem zaawansowanych technologicznie maszyn. Etap ten przeprowadzany jest przez pracownika z wieloletnim doświadczeniem w tej branży.
05
Najważniejszy proces w całym cyklu to złożenie przekładni kierowniczej. Liczy się przede wszystkim precyzja. Nieumiejętne nabicie uszczelniacza czy złe ustawienie luzu skutkuje nieprawidłowym działaniem naprawianej części.
06
W ostatnim etapie regeneracji przechodzimy do wykonania testu kontrolnego. Autovolante posiada tester przekładni kierowniczych, który jest urządzeniem symulującym układ wspomagania kierownicy w samochodzie. Posiadamy tester zarówno dla przekładni ze wspomaganiem hydraulicznym, jak i elektrycznym.

TYLKO INDYWIDUALNE PODEJŚCIE

Nie ma dwóch przekładni z dokładnie taką samą wadą. Do każdego przypadku należy podejść w indywidualny sposób. Dzięki temu, że nie jesteśmy fabryką, a manufakturą możemy sobie na to pozwolić.

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Posiadamy tester przekładni kierowniczych, który symuluje układ wspomagania kierownicy w samochodzie.

Umożliwia on kontrolę naprawionej
przekładni w zakresie:

✔ szczelności,

✔ prawidłowego rozdziału wspomagania na lewą i prawą stronę,

✔ siły wspomagania w zależności od zadanych obrotów.

Rozbudowana konstrukcja testera umożliwia także kontrolę pomp wspomagania pod kątem:

✔ szczelności,

✔ poziomu wydawanego hałasu,

✔ odpowiedniego ciśnienia pracy w funkcji obrotów.

KONTAKT

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami...